Taas vaihekuva pukeutumishuoneen rakennustöistä. Eli nyt on siis seinävalaisimen johto uritettu vaneriseinään ja tapetit vedetty suurimmaksi osaksi kiinni seiniin. Puikkoliima loppui, joten huomenna pitäisi päästä Tiimariin, jotta homma jatkuisi. Tapettien jälkeen kiinnitän listat ja kehittelen jotain huoneen yläosaan, sillä noista köynnöstapeteista ei millään voinut kasvattaa koko seinän korkuisia. Myös katolle täytyy tehdä jotain, todennäköisesti vedän siihen jonkinnäköisen laudoituksen ja mahdollisesti Larissan aihiosta tehty kristallikruunu saa paikan tästä huoneesta.

1966229.jpg

Huoneen ilmeeseen olen saanut vahvan inspiraation ruotsalaisesta kartanosta / linnasta, jonka kuvia olen nähnyt useassa kirjassa. Kyse on käsittääkseni kuninkaallisen teatterin naispäänäyttelijän pukeutumishuoneesta tms (tarkennan tätä vielä myöhemmin, sillä nyt minulla ei ole käsillä yhtään niistä kirjoista, joista olen mallia ottanut). Tapetin olen rakentanut valokuvista, skannaamalla ja sitten kuvankäsittelyohjelmalla yhdistelemällä pienet palaset kokonaiseksi "maalaukseksi". Tapetti on oikeasti ruotsalaista alkuperää 1700-luvun loppupuoliskolta, mutta kiinalaisvaikutteet näkyvät siinä selvästi. Huoneen tyyli ei tule olemaan kustavilainen, kuten lastenkammarin, vaan tähän huoneeseen tulee enemmän rokokoon henkeä.